Monday 16 September 2013

Sambutan Hari Raya di Parit Perak


Assalamualaikum semua, hampir dua bulan saya tidak kemaskini blog saya kerana kesibukan berkerja dan urusan keluarga. Tahun ini adalah giliran beraya di sebelah isteri di Parit, Perak. Kemeriahannya apabila pada malam raya adik beradik, biras2 dan anak2 saudara membuat persiapan untuk hari raya. Terpampang kegembiraan diwajah mak dan bapak mertua melihat anak2 dan menantu berkumpul pada hari raya. Itulah nikmat yang Allah SWT berikan kepada kita apabila dianugerahkan anak2 yang bila apabila besar membalas kembali pengorbanan mereka membesarkan kita. 

"10 orang anak mampu dibesarkan dan dipelihara oleh orang tua tetapi belum tentu 10 orang mampu menjaga dan memelihara orang tua mereka". Itu adalah sekadar peringatan kepada kita sebagai seorang anak yang pada masa akan datang pun akan menjadi tua. Saya selalu mengingatkan diri saya bahawa sebagai anak lelaki tanggungjawab menjaga orang tua adalah sampai ke akhir hayat. Tiada pilih kasih antara mak dan bapa, kedua-duanya adalah penting dan yang lebih penting syurga itu adalah dibawah telapak kaki Ibu. 

Saya kongsikan gambar-gambar keluarga untuk tatapan semua.


Mak dan Abah Mertua


Yong, Yoep dan keluarga (Hafizah xde, bertugas di Brazil)


Nyah, Abg Nyah dan keluarga


 Yang, Abg Yang dan Keluarga


Abang, Kakak dan keluarga


Saya sekeluarga




*Adik beradik yang xde sebab beraya dgn mertua adalah Cho Hasnan dan Ucu Izwan.

No comments:

Post a Comment