Sunday 28 July 2013

Suarez jadi tumpuan di Melbourne

MELBOURNE - Brendan Rodgers menggesa Luis Suarez membalas kepercayaan penyokong selepas Liverpool menang beremosi 2-0 pada perlawanan jelajah pramusim kelmarin.


Suarez dan skuad Liverpool, menjadi idola 95,446 penyokong yang menyaksikan Reds menundukkan juara dua kali Liga-A, Melbourne Victory hasil gol pada kedua-dua babak di Melbourne Cricket Ground.
Sorakan mengiringi Suarez yang berada di bangku simpanan sebaik sahaja wajahnya tertera pada skrin besar stadium sebelum dia dibawa masuk pada minit ke-72.

Suarez, yang dinilai 40 juta pounds (RM196 juta) menjadi sasaran Arsenal.
Bos Liverpool, Brendan Rodgers, yang mengawal keadaan ketika sambutan penuh beremosi oleh penyokong Liverpool di Australia berkata, Suarez ditinggalkan dengan kenangan yang sukar dilupakan terhadap sokongan berterusan yang diberi oleh kelab.

Ketika ditanya pemberita mengenai masa depan Rodgers berkata: "Tiada perkara baru.Dia masih lagi pemain Liverpool.

"Sokongan yang diberi para penyokong dan penduduk bandar Liverpool tiada tolok bandingnya. Buat masa ini, dia terlepas begitu banyak perlawanan bersama kelab di atas pelbagai alasan.

"Penyokong sentiasa berada di sampingnya, dia ibarat seperti seperti anak lelaki mereka dan pergerakannya sering diawasi. Walau apa sahaja yang berlaku dalam tempoh beberapa minggu ini akan terus kekal dalam ingatannya kerana ia sesuatu yang tidak boleh anda lupakan." - AFP



Sumber dari Artikel Penuh: 

http://www.utusan.com.my/utusan/Sukan_Luar_Negara/20130726/sl_04/Suarez-jadi-tumpuan-di-Melbourne#ixzz2a7lbVjzB 

No comments:

Post a Comment