Monday 20 January 2014

LIVERPOOL BANGKIT SELEPAS KETINGGALAN DUA GOL

PENYERANG Liverpool, Daniel Sturridge menjaringkan gol pertama pasukannya ketika menentang Aston Villa dalam perlawanan Liga Perdana Inggeris di Anfield, Liverpool semalam, yang berkesudahan seri 2-2. - REUTERS

LIVERPOOL - Pengurus Liverpool, Brendan Rodgers berkata, kejayaan pasukannya memperoleh keputusan seri 2-2 dengan Aston Villa selepas ketinggalan dua gol harus dilihat sebagai tanda kemajuan prestasi yang telah mereka lakukan musim ini.

Villa mendahului 2-0 di Anfield menerusi jaringan Andreas Weiman dan Christian Benteke tetapi jaringan Daniel Strurridge sebelum tamat separuh masa pertama dan jaringan penalti Steven Gerrard memastikan satu mata menjadi milik mereka.

Rodgers menyifatkan keputusan itu sebagai sesuatu yang sangat berharga buat Liverpool yang kini menghuni anak tangga keempat liga untuk merebut slot ke Liga Juara-juara.

"Ini merupakan penanda aras kepada persembahan kami. Kami menentang Stoke dan Aston Villa pada waktu yang sama musim lalu tetapi gagal mendapatkan mata, kami tewas dalam kedua-dua perlawanan itu.

"Kali ini empat dari enam mata. Ini merupakan mata berharga untuk kami. Kami tidak beraksi dengan baik tetapi mentaliti pasukan membuktikan kami boleh melakukan sesuatu. Ini merupakan keputusan yang baik selepas kami ketinggalan 2-0," katanya. - AFP

"Kami tidak beraksi dengan bagus tetapi paling penting kami dapat sesuatu daripada perlawanan ini. Sekali lagi kami menunjukkan kebolehan untuk bangkit semula," katanya.

Rodgers turut mengulas keputusan kontroversi pengadil Jon Moss yang menghadiahkan sepakan penalti selepas Luis Suarez dijatuhkan penjaga gol Villa, Brad Guzan.

Ulang tayang televisyen bagaimanapun gagal membuktikan sama ada berlaku sentuhan di antara Guzan dan penyerang Uruguay itu.

"Sangat jelas penalti, apabila anda melihatnya secara dekat, lengan kiri penjaga gol terkena kaki Luis Suarez.

"Saya juga merasakan kami kurang bernasib baik apabila tidak diberikan satu lagi sepakan penalti apabila bola terkena tangan Leandro Bacuna," katanya. - AFP


Sumber dari:

© Utusan Melayu (M) Bhd 

2 comments:

  1. Replies
    1. kekeke....dah lama dah sokong liverpool sejak tahun 1995, time sekolah lagi.

      Delete