Monday 23 December 2013

LIVERPOOL RAMPAS TANGGA TERATAS LIGA

Luis Suarez meraikan jaringan gol menentang Cardiff City dalam saingan Liga Perdana Inggeris di Anfield, semalam. Liverpool menang 3-1. - AGENSI
LONDON - Luis Suarez meraikan kontrak baharunya bersama Liverpool dengan menjaringkan dua gol ketika membantu pasukannya menang 3-1 ke atas Cardiff City dalam aksi Liga Perdana Inggeris, semalam.


Kemenangan tersebut membolehkan Liverpool berada di tangga teratas liga dengan 36 mata memintas kedudukan pendahulu sebelum ini, Arsenal.
Suarez telah menandatangani kontrak lanjutan bersama Liverpool, Jumaat lalu untuk tempoh yang lebih lama, malah pemain tersebut kini telah meledak 19 gol dalam liga.

Sementara itu, Cardiff berhadapan risiko berada di zon penyingkiran sekiranya gagal mendapatkan sebarang mata sebelum berakhir musim ini.

Kekalahan kelab milik ahli perniagaan Malaysia, Tan Sri Vincent Tan itu menyebabkan Cardiff kini berada di tangga ke-15 liga dengan 17 mata.

Pada perlawanan semalam, Suarez mula mempamerkan aksinya tersendiri dengan menjaringkan gol seawal minit ke-25 sebelum rakan sepasukannya Raheem Sterling menjadikan kedudukan 2-0 pada minit ke-42.

Kelebihan beraksi di laman sendiri membuatkan pemain Liverpool lebih selesa hingga membolehkan Suarez menambah satu lagi jaringan pada penghujung separuh masa pertama.

Dalam pada itu, satu gol tunggal Cardiff hadir pada minit ke-58 hasil jaringan Jordon Mutch. - AFP



Sumber dari:-

© Utusan Melayu (M) Bhd 

No comments:

Post a Comment